Ga naar belangrijkste inhoud
Z9PucBsAHJWomiME

Op de kop af een maand geleden lanceerde Diergaarde Blijdorp, Expeditie Blijdorp. Een educatieve toevoeging aan de app, waardoor een dagje dierentuin nog leuker en leerzamer wordt. De afgelopen maand hebben gebruikers van de app ruim 5000 uur educatie tot zich genomen. En dit is slechts het begin. Educatie en beleving worden met de dag essentiëler voor dagrecreatie.

Een recent onderzoek van ABN AMRO toonde aan dat de dagrecreatiesector wordt gedreven door trends als duurzaamheid, digitalisering en beleving. Investeren in nieuwe technologieën dragen bij aan een uniekere beleving. Educatie en leerzame ervaringen worden daarbij steeds doorslaggevender bij de keuze voor een dagje uit. Met Expeditie Blijdorp speelt de Rotterdamse dierentuin als eerste in op deze behoefte.

Z9PubhsAHJWomiMC

Door bezoekers niet alleen kennis te laten maken met de dieren, maar op interactieve wijze mee te nemen in de wereld van biodiversiteit, duurzaamheid en natuurbehoud wordt een dagje dierentuin méér dan vermaak. Expeditie Blijdorp vult een behoefte van steeds meer gezinnen om vermaak te koppelen aan een leerzame ervaring.  

“De 5000 uur aan educatie zijn meer dan een cijfer, het toont aan dat we op de juiste manier inspelen op de huidige trends binnen de recreatiesector. De trend van bezoeken, beleven, bijleren.”
Carolien Ottjes – CMO Diergaarde Blijdorp

Z9PubRsAHJWomiMA

Expeditie Blijdorp is dus niet ‘slechts’ een toevoeging aan het aanbod van Diergaarde Blijdorp. Het koppelt fysieke ontmoetingen met dieren aan digitale challenges. Bezoekers openen de app, kiezen een expeditie waar ze zin in hebben en starten hun educatieve reis. Door het delen van kennis over natuurbehoud en duurzaamheid, helpt Expeditie Blijdorp bezoekers bewuster om te gaan met de wereld om hen heen. Dit draagt bij aan een duurzamere toekomst, waarbij jonge generaties leren de natuur te waarderen en te beschermen.

Z9PubxsAHJWomiMD

De veelbelovende eerste gebruikscijfers en positieve reacties, gekoppeld aan de uitkomsten van het leisure onderzoek van ABN AMRO, maken dat de Rotterdamse dierentuin de app blijft ontwikkelen.
Nieuwe routes, uitdagingen en nog meer educatie en interactie zullen in de nabije toekomst worden toegevoegd. Door middel van deze vorm van edutainment biedt Blijdorp jong en oud meer beleving en handvatten om zelf aan de slag te gaan. En dat is nodig, want alleen samen kunnen we het verschil maken.