Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen aan Diergaarde Blijdorp en de bijbehorende antwoorden.
We zijn dagelijks geopend. Tijdens de wintertijd van 09:00 – 17:00 uur en tijdens de zomertijd tot 18:00 uur.
Op 5, 24 en 31 december zijn we geopend tot 16:00 uur. Op 1 januari openen we om 10:00 uur.
Diergaarde Blijdorp heeft een ruim parkeerterrein. Parkeerkaarten zijn verkrijgbaar bij de kaartautomaten bij de hoofdingang.
Dagbezoek: € 12,50
Abonnementhouders: € 8,50
Je kunt met het OV naar beide ingangen reizen. De ingang aan de Rivièrahal-zijde is zo'n 10 minuten lopen vanaf de achterzijde van Rotterdam Centraal.
Plan jouw reis >
Weekenden en op woensdagen zijn vaak goed bezocht. Ook het weer en vakanties spelen een grote rol. Kijk voor een drukte-verwachting in de agenda.
Diergaarde Blijdorp is helemaal rookvrij. Wil je toch roken? Dan kan dit buiten het park, je krijgt een stempel om weer binnen te komen.
Je kunt een rustig plekje zoeken of gebruikmaken van een verschoonruimte/aangepast toilet voor bezoekers met een beperking waar je de deur kunt afsluiten. Gebruik de gratis Blijdorp-app voor een route naar deze plekken. Voor het opwarmen van babyvoeding of -flesjes zijn er magnetrons in onze restaurants. In restaurant De Lepelaar zijn twee aparte ruimtes, deze kunnen ook als gebeds- of als stilteruimtes gebruikt worden.
Nee, (loop) fietsen, rolschaatsen en steps zijn niet toegestaan.
Ter bescherming van de dieren in de Diergaarde kunnen honden/huisdieren niet worden toegelaten. De redenen hiervan zijn o.a. dat onze dieren mogelijk schrikreacties vertonen bij het waarnemen van (huis)dieren en we mogelijke verspreiding van ziekten waartegen onze dieren niet bestand zijn, willen voorkomen. Voor assistentiehonden is er een uitzondering; zij zijn welkom. Er is geen kennel aanwezig. Klik hier voor de voorwaarden >.
Gevonden voorwerpen vanuit het park worden door ons getoond op deze pagina.
Nee, het is niet mogelijk om een ticket te reserveren voor je bezoek aan Blijdorp. Via de website koop je eenvoudig online een ticket. Daarnaast is het ook mogelijk om een kaartje te kopen bij de kassa's.
Heb je de tickets niet ontvangen in je mail? Controleer eerst je spam/ongewenste mailbox. Bij meer vragen over tickets kun je contact opnemen met onze ticketpartner Ticketcounter via: +31 (0)10 751 64 00 of via mail. Bereikbaar tijdens openingstijden: maandag t/m vrijdag 9:00-17:30 uur, in het weekend per mail.
Binnen 14 dagen na aanschaf van de e-tickets kun je via dit formulier een beroep doen op het herroepingsrecht. Reeds gebruikte tickets kunnen niet via het herroepingsrecht worden geannuleerd. Het herroepingsrecht is NIET van toepassing op e-tickets die onderdeel zijn van een arrangement en voor een specifieke dag en/of tijdstip worden geboekt.
De e-tickets kunnen ook gescand worden van een smartphone en tablet. Vanaf nu kun je ze ook als mobiele ticket downloaden in je wallet.
Bezoekers met deze NVD pas kunnen tickets via de Bezoekersservice bij onze hoofdentree verkrijgen.
Deze kun je verzilveren aan de kassa.
Het is mogelijk om een cadeaubon te geven aan iemand anders. Via deze link zie je welke cadeaubonnen er beschikbaar zijn.
Bij vragen, omboeken of annuleren van tickets van wederverkopers, verzoeken we je om rechtstreeks contact op te nemen met de organisatie waar jij een ticket hebt gekocht.
Alle dagen van het jaar kun je een abonnement afsluiten via onze website. Na aanschaf heb je direct toegang tot Mijn Abo. Je abonnementspassen zijn daarna op te halen bij de Bezoekersservice aan de hoofdingang (Blijdorplaan 8). Hier wordt je pas voorzien van een foto. Je kunt vervolgens direct gebruik maken van het abonnement.
Het abonnement is vanaf de dag van aankoop een jaar geldig.
Dit kunt u gemakkelijk online doorgeven via MijnAbo, per email via abonnement@diergaardeblijdorp.nl of bij de kassa/Bezoekersservice van Diergaarde Blijdorp. Het is niet mogelijk om een abonnement telefonisch op te zeggen.
Een abonnement met maandbetaling kun je aanschaffen via de website. Bij de aanschaf reken je de eerste 3 maanden af. Na deze 3 maanden incasseren we maandelijks het abonnementsgeld.
Een abonnement met Rotterdampas-korting kun je alleen aanschaffen aan de kassa.
Let op: iedereen die op het abonnement wordt bijgeschreven met korting, moet in het bezit zijn van een Rotterdampas.
Klik hier voor alle informatie rondom abonnementen (en dagkaarten) met de Rotterdampas.
Per dag mogen er maximaal 4 personen op het kortingstarief worden meegenomen naar Blijdorp (de abonnementhouder dient er dus bij te zijn). Bij de kaartcontrole dient het abonnement samen met deze tickets getoond te worden.
Nee dat is niet noodzakelijk.
Per abonnementsperiode kunnen maximaal vijf kinderen van 3 t/m 17 jaar op een abonnement worden bijgeschreven. Dit geldt ook voor pleeg- en stiefkinderen.
Nee, dat is niet mogelijk. Abonnementen zijn persoonsgebonden en derhalve niet overdraagbaar. Op het pasje staat de foto van de houder met zijn of haar naam.
Het is mogelijk om een cadeaubon te geven aan iemand anders. Via deze link zie je welke cadeaubonnen er beschikbaar zijn.
Begeleiders van personen die niet zelfstandig de dierentuin kunnen bezoeken, komen in aanmerking voor een voordelig begeleiders-abonnement. Voor professionele begeleiders via een instelling geldt een aparte regeling. Vraag ernaar bij kassa. Gehandicapten vanaf 3 jaar mogen een begeleider op het begeleiders-dagtarief meenemen.
Het zou kunnen gebeuren dat je opzegging en de verzending van de factuur elkaar hebben gekruist. Indien je inmiddels een bevestiging van ons hebt ontvangen, kun je de brief als niet verzonden beschouwen. Heb je binnen 2 weken na ontvangst van de factuur nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op via 0900 1857 (geen extra kosten).
Diergaarde Blijdorp is prima toegankelijk voor rolstoelgebruikers en scootmobiels. Op je route vind je ook voldoende bankjes op sfeervolle plekjes. Je kunt de scootmobiel opladen aan de buitenmuur/ingang van restaurant De Lepelaar.
Voor een ontspannen ontdekkingsreis met kleinere kinderen kun je bij de entree wandelwagentjes huren voor €3,50.
Ja, rolstoelen kunnen telefonisch gereserveerd worden via 0900-1857. Een contante borg van €50,- is hierbij noodzakelijk.
Bezoekers die een assistentiehond mee de tuin in willen nemen, moeten dit minimaal één dag van te voren telefonisch aanmelden. Bel 0900- 1857. Voor de veiligheid van de assistentiehonden en onze dieren zijn er een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden >.
Blijdorp heeft voor visueel gehandicapte bezoekers een speciale rondleiding. Hierin wordt zowel individueel als in kleine groepjes het dierenleven zo ‘zichtbaar’ mogelijk gemaakt door gebruik van de tastzin.
Bij Diergaarde Blijdorp is het mogelijk om een bolderkar te huren. Dit kost €8,- per dag en biedt ruimte voor twee kinderen.
Nee, voor begeleiders kost het €20,- om Diergaarde Blijdorp te betreden. Dit kaartje kan opgehaald worden bij de kassa of Bezoekersservice.
Op de gratis Blijdorp-app zie je welke horecalocaties vandaag geopend zijn.
De Zee van ZOOvenirs en de VriendenBazaar zijn geopend tijdens openingstijden. Let op: in de Zee van ZOOvenirs zijn ook parkeerkaarten te koop.
Nee, de verkoop van souvenirs is voorbehouden aan bezoekers van de Diergaarde. Na een bezoek aan de Diergaarde wil je wel wat leuks mee naar huis nemen, als herinnering voor jezelf of als cadeautje.
Heb je een dringende vraag? Dan kun je ons natuurlijk ook telefonisch bereiken. Onze Bezoekersservice is 7 dagen per week bereikbaar van 9:00 tot 17:00 uur.